Jeej eindelijk weer een bericht! - Reisverslag uit Kavarapettai, India van Ellen Essen - WaarBenJij.nu Jeej eindelijk weer een bericht! - Reisverslag uit Kavarapettai, India van Ellen Essen - WaarBenJij.nu

Jeej eindelijk weer een bericht!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Maart 2014 | India, Kavarapettai

Hallo lieve lezers,

Ik heb te horen gekregen dat er mensen zijn die elke keer checken of ik weer iets nieuws geschreven heb, en dat er dan geen nieuw berichtje staat. Leuk om te horen dat het jullie zo interesseert. Ik zal proberen om vaker te schrijven, ook al denk ik dat dat niet echt gaat lukken.
Afgelopen vrijdag hebben we met de father overleg gehad over de besteding van het sponsorgeld. Het ziet erna uit dat we alles kunnen doen. We zijn begonnen met de kippen en een kast bouwen voor de tv omdat dit de meeste tijd kost. We dachten dat het allemaal wel weer heel traag zou gaan, maar ze zijn ineens snel geworden, dus dat willen we erin houden. We hebben ook horren gekocht voor op de slaapzaal en tuinslangen. Dit kunnen ze ook gaan installeren.
Morgen is de verjaardag van Merel. Iedereen is druk met het organiseren en voorbereiden ervan, ze maken een heel programma. We wilden nog een keer een maaltijd sponsoren voor de boys, dat kunnen we nu leuk combineren met de verjaardag van Merel. Volgens mij gaat het een big happening worden. Om 6.45 uur hebben ze een speciale dienst voor Merel, dus dat wordt vroeg opstaan ;).
Verder gaat het goed! Het is hier ongeveer 40 graden en de hele dag zonnig met een briesje. Ik had gedacht dat 40 graden veel heter zou aanvoelen, maar het is te doen. Voor de Indiase mensen is het nu ook warm. Het is alleen wel jammer dat we niet bruin kunnen worden met deze bedekkende kleding. Het heet trouwens een churidar. Ik heb er laatst weer een gekocht, nu heb ik vijf verschillenden en dat is wel genoeg tot het einde. Het is jammer dat je ze niet echt kan combineren met elkaar, doordat het allemaal printjes en verschillende kleuren zijn. Maar aan de andere kant is het 's ochtends heel makkelijk met wat je aantrekt, je hoeft niet zo lang te kiezen.
Vrijdag en zaterdag zijn we weg met de father om een project in Pundicherry te bezoeken. We komen op zoveel plekken en de mensen en fathers die we ontmoeten nodigen ons uit om een keer langs te komen of om hun project/kerk te bezoeken. Maar zoveel tijd hebben we daar niet voor, en we zijn ook niet van plan om iedereen langs te gaan.
Merel en ik hebben ons vliegticket naar Goa geboekt op 1 april. Dan gaan we twee weken rondtrekken langs de oostkust van India. Als we terug komen zijn we nog 4 weken in India en dan is het al weer tijd om naar huis te gaan. De tijd gaat echt heel snel. En we willen nog zoveel doen. Maar dat gaat allemaal wel lukken!
Ik zit nu even te bedenken wat ik nog meer kan vertellen. Ohja, de jongens hebben binnenkort examens. Het is allemaal een beetje verspreid over de maand april. Ligt eraan in welke klas en school je zit. Alleen de jongens van de ITI school, die hier bij het project hoort hebben examens in juni. Dus sommige jongens zijn nu aan het studeren. Ze hebben ook al regelmatig op zaterdag school gehad. In oktober regende het zoveel dat ze niet naar school konden en deze dagen moeten ze nu inhalen op de zaterdag, beetje vreemd.
Het is heel gezellig met de jongens en ze vinden het hartstikke leuk als je met ze meedoet of komt kijken. Vragen hoe het gaat, hoe het op school was. Maandag is er een nieuwe jongen op het project gekomen. Hij werd gebracht door zijn oom, tante, oma en ik denk zijn broertje. Op dat moment zaten wij net met de father in zijn office toen ze binnenkwamen. Het was helemaal geen officieel gebeuren, en de jongen bleef ook meteen slapen en is er nu voor 1,5 jaar. Volgend schooljaar start hij met de ITI school. De jongen is 17 jaar, heeft in de gevangenis gezeten, gestolen, geen school, maar hij wil nu een goede jongen worden. Ik vond het raar om te zien dat je zo afgezet wordt door je familie en hier opeens bent voor een lange periode. Je wordt gewoon gedropt. De jongen wordt wel opgevangen door de andere jongens, gelukkig. Het lijkt me heel moeilijk voor hem.
Het gaat goed met me! Ik eet kip en vis, laatst hadden we krab, en ik krijg er geen diarree van. Ik mis toch wel een lekker broodje, al die warme maaltijden ben ik soms echt zat.
Nou dat was het wel weer! Het kan zijn dat ik pas weer iets schrijf als ik terug ben vanuit Kerala. Hoe gaat het in Nederland? Iedereen heeft gestemd? Ik vind het trouwens erg leuk dat jullie reageren op mijn blog!

Lieve groetjes Ellen

  • 26 Maart 2014 - 09:29

    Tante Marjolein:

    Ha Ellen,
    Een levensteken uit India. Leuk! We gaan je belevenissen lezen en op die manier mee beleven. Hier alles goed. Groetjes Ome Wim & t Marjolein.

  • 26 Maart 2014 - 10:36

    Eelco Van Essen:

    Hoi Ellen, Leuk van je te horen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. In Nederland gaat alles gewoon door! Ja, veel mensen hebben gestemd, veel zijn blij met de uitslag en ook veel hebben verloren. Het weer hier is eigenlijk ook te warm voor de tijd v.h jaar. Dit weekend voorspellen ze 20 graden!! Waarschijnlijk heb je wel gehoord dat opa in het ziekenhuis is opgenomen. Het gaat nu weer verbazend goed met hem, de engeltjes zijn hem goed gezind. Met ons gaat alles goed, Sofia gaat morgen boeken verkopen op school voor hun goede doel (orange baby's), Francesco heeft een bingo vrijdag voor hetzelfde doel. Laura en ik zijn lekker druk met werk en dat gaat ook steeds beter. In verschillende lokale horeca kun je binnenkort van "mijn" wijnen genieten dus dat is super. Ook India heeft goede wijnen hoewel je wel erg goed moet zoeken. In Nederland moeilijk te vinden. Als je tijd hebt; verdiep je vast in multi level marketing, het concept. Dit is het nieuwe ondernemen en past wellicht bij jou ook (ik ben vorige maand gestart zoals je weet). Ik sprak een rechten student van 21 die dit part time doet en er een erg leuk inkomen uit weet te halen. Het arme studenten leven laat je dan gewoon lekker achter je! En je kunt zo blijvend je project in India blijven steunen, hoe leuk is dat!! Geniet van de tijd daar, pas goed op jezelf en tot een volgend blog! groet vanuit Harderwijk

  • 26 Maart 2014 - 11:42

    Tom Gerritse:

    Hee Ellen,

    Goed om van je te horen, en vooral dat het goed gaat met je! pas goed op jezelf en geniet vooral met volle teugen van jullie trip naar Goa! Misschien kun je daar iets meer bruin worden?! :)

    Oh en gefeliciteerd alvast met Merel! :)

    Groetjes!

  • 26 Maart 2014 - 15:25

    Ron Van Essen:

    Hoi Ellen,

    leuk je bericht te lezen. Wel even wennen dat je in de kippen gaat! Succes ermee en laat je niet van de leg brengen.xxx papa

  • 26 Maart 2014 - 16:25

    Marjolein Van Deelen:

    Hee Ellen!
    Leuk dat je er weer wat op hebt gezet!
    Ben nu al nieuwsgierig naar je volgende bericht;)
    Succes met alles en geniet van je rondreis!

    Liefs Marjolein xxx

  • 26 Maart 2014 - 20:32

    Mieke Donk:

    Hoi Ellen,

    Leuk om je verhalen te lezen en zo een beetje in de sfeer te wanen. Je schrijft leuk!
    Geniet van je reizen en indrukken, best uniek dat je dit mee kunt maken.

    groetjes Mieke

  • 26 Maart 2014 - 20:32

    Mieke Donk:

    Hoi Ellen,

    Leuk om je verhalen te lezen en zo een beetje in de sfeer te wanen. Je schrijft leuk!
    Geniet van je reizen en indrukken, best uniek dat je dit mee kunt maken.

    groetjes Mieke

  • 27 Maart 2014 - 08:11

    Ton En Christina :

    Hoi Ellen,

    Even een reactie op je blog fijn dat het zo goed gaat met je, en dat je nog even 14 dagen gaat rondtrekken vanaf Goa, mooi om te lezen hoe het daar gaat met de jongens en zo.
    Het is in ieder geval prettig geschreven jou verslag, zodat wij ons ook een beetje kunnen inleven.
    Doe in ieder geval je best om zoveel mogelijk indrukken mee te nemen uit dat prachtige land, zodat je later met veel plezier aan deze periode terug kan denken.

    Liefs en groetjes xxxxxx
    Ton en Christina

  • 28 Maart 2014 - 22:28

    Jantine Oskam:

    Ha Ellen,

    Leuk dat je weer wat geschreven hebt op je blog!
    Spannend om straks met z'n tweetjes een rondreis te maken. Wat goed dat jullie eigenlijk alles kunnen doen van het sponsorgeld, goed gevoel denk ik.
    Hier in Werkhoven gaat het ook goed, lekker weer waar we erg van genieten. Het blijft 's avonds alweer wat langer licht (nog niet lang genoeg hoor :)), wat heerlijk is. Het mag van mij voorlopig wel zo lekker blijven. Mark is aan het "studeren" voor z'n examen en hij staat er gelukkig goed voor.
    Geniet van alle indrukken, veel liefs van ons allemaal xxx


  • 30 Maart 2014 - 20:46

    Riet Oskam:

    Lieve Ellen,
    Hartelijk dank voor je verslag met foto's!
    Interessant om je belevenissen te lezen en foto's te bekijken!
    Wat hebben ze de jongens toch prachtig haar.
    Fijn, dat je het goed maakt en dat je ook de gelegenheid krijgt om wat van het land te zien!
    Veel groeten van mij,

    tante Riet


  • 31 Maart 2014 - 17:27

    Theo D.:

    Ha Ellen,

    Erg leuk om al je verhalen te lezen! Ongelofelijk wat jullie allemaal met het sponsorgeld kunnen doen! Grappig idee dat je inmiddels al een kleine Indiase garderobe hebt. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet! Geniet van jullie rondreis samen. Nog een hele goede tijd de komende weken!

    Groetjes,

    Theo D.

  • 01 April 2014 - 03:41

    Marga De With:

    Ha die Ellen
    leuk om ff je verhalen te lezen! Geniet ervan, echt een levens verrijking hoor!

  • 13 April 2014 - 20:21

    Wilma Bode:

    Hoi Ellen,

    De tijd vliegt inderdaad, voordat we het in de gaten hebben ben je verkleed als Indiase alweer terug.....
    Heel leuk om te lezen wat je zoal beleeft. Je bent nu je reis aan het maken denk ik, nog meer indrukken opdoen. Misschien kun je wanneer je terug bent een keertje een avondje houden en ons dan vertellen van je ervaringen en wat dat met je doet ? Mis je het kikkerlandje al een beetje? Hoe gaat het met die jongen die voor jou gevoel gedropt werd? Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt in zo'n totaal andere omgeving als die hij gewend was. Hoop dat je er nog steeds van kunt genieten.
    We wensen je nog een hele goede tijd toe waarin het feest van Pasen je zal inspireren!

    Groeten van Wilma en Johan. Bode, Herveld

  • 15 April 2014 - 19:55

    Riet Oskam:

    Lieve Ellen,

    Ja, je bent heel ver van de familie vandaan. Een heel ander klimaat én cultuur!
    Ik vind het gezellig jouw belevenissen te lezen en ook de reacties vanuit je familie vrienden- en kennissenkring.
    Met mij gaat het goed. Vorige week is mijn nieuwe keuken geïnstalleerd; ik ben er heel blij mee en geniet ervan.
    Het lijkt mij ook wel een belevenis om het Paasfeest in een heel ander land te vieren.

    Ellen, ik wens je goede Paasdagen toe, nog goede dagen in en rondom je huidige verblijf, met alles wat daar bij hoort, en een goede vlucht in de maand mei huiswaarts!

    Groeten en liefs,

    tante Riet

  • 16 April 2014 - 18:36

    Anneke:

    Hoi Ellen,

    Ja ja, ook de familie leest je blog met veel belangstelling :)
    Leuk om zo meer te weten te komen van het geen jou bezig houdt in India.
    Geniet er van. Voor je het weet ben je weer in Nederland en moet je weer met je neus in de boeken.

    lieve groeten,
    Anneke en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Op het strand in Allepy hebben we een rondje gereden op deze kameel.

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 807
Totaal aantal bezoekers 9873

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 10 Mei 2014

Ellen in India

Landen bezocht: