Dont worry, chicken curry! - Reisverslag uit Kavarapettai, India van Ellen Essen - WaarBenJij.nu Dont worry, chicken curry! - Reisverslag uit Kavarapettai, India van Ellen Essen - WaarBenJij.nu

Dont worry, chicken curry!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 April 2014 | India, Kavarapettai

Halloo allemaal!

Afgelopen dinsdag zijn we terug gekomen van onze 'vakantie' naar Goa en Kerala. En het was echt geweldig! We hebben super veel gezien en gedaan, en zoveel leuke mensen ontmoet. Het is wel weer wennen om terug te zijn op het project. Die twee weken hebben we alles zelf gedaan en ingepland, en waren we vrij om te doen wat we wilde. Hier op het project ben je toch meer gebonden, maar het is goed om terug te zijn.
Voordat we weg gingen hadden we een heel plan gemaakt met wat we allemaal wilden doen, en welke plekken we wilden bezoeken. Maar tijdens het reizen veranderden de plannen elke dag. Met het vliegtuig zijn we van Chennai naar Goa gevlogen, de binnenlandse vlucht duurde slecht een uur. In Goa zijn we vier dagen gebleven. We hebben twee nachten in een guesthouse aan het strand in Anjuna beach doorgebracht, en een nacht in de hoofdstad Panaji. We hebben aan het strand gelegen, en kregen daar een massage, wat niet echt lekker was. Er lopen mannetjes rond en die vragen of je een massage wil. Ze blijven wel aandringen, maar je kunt afdingen op de prijs. We hebben een scooter gehuurd (€4 voor één dag) en zijn daarmee naar een fort gereden en de omgeving verkennen. Er was een grote markt waar we heen zijn geweest. Anjuna Beach is echt een plek voor hippies. Het is leuk om te zien hoe die mensen leven, maar ik zou het zelf echt niet kunnen. Ze doen eigenlijk niets. Maar het was wel gezellig met ze. We hebben de hoofdstad en Old Goa bezocht, zijn naar een spice garden geweest met alle Indiase kruiden en specerijen. In India gebruiken ze heel veel uit de natuur als medicijn, wat interessant is. Die avond hebben we de nacht doorgebracht op het treinstation, want onze trein naar Kerala ging om 3 uur 's nachts. Het was veilig en weer een ervaring. We kunnen nu overal overnachten. De treinreis duurde 13 uur, en dat is wel erg lang. We hadden een stoel in een aircocoupé, wat veelste koud was. De mensen van de treinmaatschappij komen langslopen en roepen 'koffie' of 'thee' dat kun je dan kopen, net zoals de maaltijden. De mensen zijn erg behulpzaam. In Kerala kwamen we aan in de stad Kochi. Bij het treinstation hebben we een tuktuk genomen die ons naar een homestay Taj Mahal bracht. We hadden daar een kamer met badkamer in het huis van de familie, en ze hadden ook een restaurantje. Dit was erg gezellig en gemakkelijk. Die avond zijn we naar een dansvoorstelling geweest, dit was een dans uit de oude cultuur van Kerala. De volgende dag, zondag, hebben we met een tuktuk driver de stad bekeken. Hij bracht ons naar alles leuke plekken. We verbleven in Fort Kochi, dat is het leukste een meest toeristische gedeelte van de stad Kochi. Op maandag hebben we een backwater tocht gemaakt. Dit is een speciale boot die over de rivieren vaart en wordt aangestuurd door mankracht. Het ging wel heel langzaam maar het was mooi om de omgeving vanaf het water te zien. Eigenlijk was ons plan om vanuit deze plek verder te reizen, maar het begon hard te onweren en regenen en de bussen waren laat dus besloten we om maar terug te gaan naar Fort Kochi. We konden gelukkig weer terecht bij onze homestay. Die avond hebben we in een restaurantje een jongen Steve ontmoet, die ons vertelde over een homestay van een vriend van hem. Daar zijn we naar toe verhuisd. Het was gezellig met de mensen die daar verbleven. Met hen hebben we verschillende plekken bezocht, en zij gaven ons ook informatie als we ergens heen wilden. We hebben de watervallen bezocht, zijn naar het grootste shoppingcenter geweest, naar de bioscoop, naar een bruiloft. De bruiloft is hier in India zo anders dan in Nederland. Het duurde twee dagen. De familie, vrienden en kennissen komen bij elkaar om te eten en foto's te maken. Ze dineren in groepen omdat ze met zoveel mensen zijn. Er stonden lange tafels met papier erop, en plastic stoelen. Je bord was van karton, en daar kreeg je rijst opgeschept. Als drinken was er warm, roze water. Het was in een grote zaal met voorin een podium waar de bruid en bruidegom op de foto gingen met alle gasten. Het was echt een beetje een zooitje, maar wel leuk.
We hebben ook nog een uitstapje gemaakt naar Allepy en daar een nachtje geslapen. We wilden toch wel meer van Kerala zien dan alleen Fort Kochi. Daar hadden we een hele leuke homestay. We zijn naar het strand geweest, hebben op een kameel gereden, door de straatjes gelopen. Je vermaakt je echt.
Omdat we in een homestay sliepen hadden we al onze maaltijden in restaurantje, nou scheelt het dat het goedkoop is. Zo leerden we veel mensen kennen. De mensen in Kerala zijn zo vriendelijk en behulpzaam, en ze doen niet anders omdat je toerist of blank bent. Zo behandelen ze elkaar gewoon, ze hebben veel voor de ander over. We hebben daar 8 of 9 dagen gezeten, en dan kom je steeds meer bekenden tegen en weet je een beetje wie wie is. We hebben daar echt een leuke tijd gehad.

Hopelijk gaat het met jullie ook goed. Ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen.

De uitspraak: "Dont worry, chicken curry!' Komt uit Kerala, net zoals

See you in a while, crocodile!

Liefs Ellen

• 18 April 2014 - 12:31

Jantine V Essen:

Hallo lieve Ellen, leuk om te lezen maar ook goed dat ik het allemaal niet van tevoren wist wat je ging doen. Veel plezier nog op het project. Maakt er een gezellige tijd samen met de jongens van. Lieve groetjes mama

• 18 April 2014 - 12:32

Laura Maassen:

Hee Ellen,

Wat heb je al een gave dingen meegemaakt zeg! En ook super leuk dat je zoveel mensen leert kennen.
    Ik wens je nog heel veel plezier!

Xx Laura

• 18 April 2014 - 14:32

Jantine Oskam:

Hey Ellen,

Geweldig lijkt mij dat! wat een leuke dingen al gedaan en gezien. Maar...ik snap mams ook wel hoor!!
    Ik zou al pijn in mijn buik krijgen als ik wist dat Willemijn dat allemaal ging ondernemen....
    Wel een hele ervaring en dat neemt niemand je meer af. Leuk ook om de foto's te zien, dan zie je jouw verhaal ook meer "leven". Wij (Jochem, Mark en ik) gaan half mei voor een weekje naar Tunesië, saai he? Nou, deze muts gaat er van genieten hoor haha
    Nog een paar leuke weken, geniet ervan!! niet verlieft worden op een buitenlandse jongen hoor, zo'n gedoe.....
    groeten uit Werkhoven van je tante :)

• 18 April 2014 - 16:41

Mandy:

Heey Ellen,

Wat gaaf hé!
    Als ik die foto's zie word ik helemaal jaloers, hahah
    Wat een mooie omgeving daar in dat land en zo te zien is er inderdaad een hoop te beleven daar.
    Het is wel erg anders als hier, erg interessant lijkt me dat.
    Erg leuk zo'n andere cultuur.

Veel plezier daar nog!
    Groetjes =)

• 18 April 2014 - 18:40

Marja Eeuwes:

Hoi Ellen,
    Wat kun je leuk en boeiend schrijven.
    Hartstikke leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Het is hier net zoals anders.
    Zaterdag vieren we onze verjaardag (Jos en Ik) en
    Eerste paasdag hebben we een paasbrunch met het hele gezinnetje ( met aanhang) en de oma's.
    Heel gezellig.

Tot jouw volgende verhaal.
    Gr. Marja

• 18 April 2014 - 20:55

Ron Van Essen:

Hoi Ellen lief! Leuk vakantie verslag. Vliegen, treinreis, kruiden etc. veel indrukken. En nu weer terug op de basis. Kom lekker bij en pak de draad weer op. Je bent bezig de jongens iets mee te geven waar ze blijvend wat aan kunnen hebben, prachtig. Zet door en maak er wat moois van. xxx papa

• 19 April 2014 - 12:37

Truus Terwoert:

Hoi Ellen, heb het "adres" van jouw ouders gekregen omdat ik het leuk vind over je belevenissen te lezen.
    Leuke verhalen en wat heb je al veel gedaan !!
    Geniet er nog van !
    groeten Truus Terwoert

• 06 Mei 2014 - 16:53

Margreet:

Hoi Ellen,
    Je bent al weer aan je laaste week bezig en nu denk druk met afscheid nemen. Hopen dat je op een hele leuke tijd kan terug zien. En nu weer even wennen in nederland met al z'n regeltjes en systemen maar ook leuk om iedereen weer te ontmoeten.
    Hele goede terug reis.
    groetjes Marja en Margreet